karlacaitlinstarstable.blogg.se

Vi är två rättvisa ryttare från starstable. Starstable är ett hästspel i 3D, ett jättebra MMO spel där man träffar andra tjejer utan att avslöja sin identitet. Hoppas att ni kommer att gilla vår blogg, här kommer lite fakta om oss: Karla Skyforce - Jag är en tjej på starstable, Karla skyforce är inte mitt riktiga namn, utan mitt spelnamn. Jag är 13 år och har en egen häst som jag tävlar fälttävlan med. Darbeauty- Darkbeauty är min häst som jag äger i spelet, han är 7 år och är en Fjording och Arabiskt fullblod som man ser på hans nosrygg, små spår av vildhästsrasen Prewaldski finns i hans blod. Han är en vallack och älskar att rida i skogen, han är som bäst när man rider han i firegroove. Hans smeknamn är Dakke. Caitlin Greenwater- Jag är också en tjej på starstable, karla och jag bloggar tillsammans här. Caitlin Greenwater är inte mitt riktiga namn, det är mitt spelnamn på starstable.com. Jag har en eget russ IRL som jag tävlar fälttävlan med. Nightdancer- Nightdancer som jag kallar Night. Hon är en sto som är 5 år och är en riktig hoppstjärna! Hon älskar att visa vad han går för i ridhuset. Night är en welshponny och en busig sådan! Ofta så stegrar hon sig och hoppar undar för 'spöken' som visar sig här och där. Dressyr är inte hons bästa gren och drar ofta iväg på uteritter, så man får ha ett ganska så starkt bett då.

Nattdansare

Publicerad 2012-07-16 17:55:19 i Allmänt

Jag sa ju att jag kanske skulle göra ett inlägg där jag skrev Nights bra och dåliga sidor, så här kommer det!
Bra sidor:
1 Att hon älskar att hoppa! Eftersom jag älskar att flyga över hinder så tycker jag att vi passar så bra ihop och vi känner oss verkligen sammansvetsade tillsammans.
2 Hennes mysighet är väldigt viktig för mig, mysiga turer fram och tillbaka över Jorvik, är det någon som klarar sig att inte mysa med sin häst i stallet? Självklart kan Night dra iväg hon mer, speciellt i Hollow woods och vid bergiga ställen
3 Att hon är så ung! Det är kul att utbilda sin egna häst på egen hand, man kommer närmare varandra och så lär man känna hästens alla svaga sidor så att man kan träna på dem ;D
Hennes mindre br sidor:
1 Att hon inte lyssnar på en ibland. Jo ibland kan hon ju dra iväg eller på en tävling vara lite envis och kanske så bråkig att man missar att rida igenom en flagga eller så att man kommer snett på ett hinder..
2 Hennes besynnerliga stegringar! Hon är väldigt rädd om sina ben, men när man klättrar omkring på bergiga ställen så händer det ofta att hon stegrar när hon ska ta sig någonvart nära ett berg eller kulle.
3 Att hon är stark! Drar ofta iväg när man ska sakta av från full galopp! Kan vara svårt på en tävling när man ska rida förbi en snäv sväng och måste sakta ner en aning, då brukar det bli helt fel, men då är det bara att göra om xD / Cait

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela